بهترین جای کتابخانه در دکوراسیون منزل

جای مناسب کتابخانه در منزل

جای مناسب کتابخانه در منزل


جای مناسب کتابخانه در دکوراسیون خانه

بیشتر ما به داشتن جای مناسب کتابخانه در منزل مان علاقه داریم اما جالب اینجاست که در کمتر خانه‌ ای یک کتابخانه زیبا و در خور توجه  می بینیم. یکی از دلایل دور ماندن ما از این وسیله پرکاربرد نگرش نادرست ما به مقوله زیبایی است.

عده‌ای تصور میکنند که کتابخانه باید در یک اتاق مجزا با عنوان اتاق مطالعه قرار بگیرد، اما برخی دیگر نیز که این نگرش را ندارند در اتاق کوچک خود فضایی برای قرار دادن یک کتابخانه پیدا نمیکنند. از سوی دیگر جمع کثیری از افراد نه‌ تنها تصوری از جای دادن یک کتابخانه در اتاق نشیمن یا پذیرایی ندارند بلکه حتی آن را فاقد زیبایی و ناسازگار با دکوراسیون اجرا شده در خانه می‌ دانند.

زمانی که از این افراد دلیل این نگرش را جویا شویم پاسخ‌ های یکسانی دریافت خواهیم کرد. برای بسیاری از افراد دکوراسیون در اشیای گران‌ قیمت شیشه‌ ای یا فلزی و مبلمان و صندلی‌ های خوش‌ فرم خلاصه شده است. این دسته معمولاً برای زیبایی محیط زندگی خود ناچارند پول زیادی خرج کنند و مجسمه‌، آباژور و قاب عکس‌ های گران‌ قیمتی خریداری نمایند. حال آنکه می‌ توان از همان کتاب‌ هایی که در کمد ها و کارتن‌ های انباری خاک می‌ خورند به‌ عنوان اجزای دکوراتیو خانه استفاده کرد و از همه مهم‌ تر به آن ها دسترسی داشت.

جای مناسب کتابخانه در دکوراسیون منزل

۱. ایجاد کتابخانه در فضاهای پرت خانه

در منازل کوچک نخستین محدودیتی که برای افزودن لوازم جدید داریم کمبود فضاست اما برای ایجاد یک کتابخانه کافی است کمی خلاق باشید. برای مثال اگر یک راه پله در منزل خود دارید به‌ راحتی می‌ توانید با فضای بدون استفاده آن یک کتابخانه جذاب و دوست‌ داشتنی خلق نمایید و یک بخش بی‌ روح و انرژی از منزل خود را به کانون توجه دوستان و مهمانان خود بدل نمایید.

ایجاد-کتابخانه-در-فضاهای-پرت-خانه

۲. جای مناسب کتابخانه های دیواری در منزل

در اتاق‌ های کوچک و یا حتی محیط نشیمن خانه همیشه قرار نیست فضایی برای قرار گرفتن یک کتابخانه بر زمین وجود داشته باشد. در چنین مواقعی می‌ توانید با نصب طبقات چوبی مکان مناسبی برای کتاب‌ های خود ایجاد نمایید. و هم به دیوار های یکنواخت و بی‌ روح اتاق خود جلوه‌ ای بدیع ببخشید.

کتابخانه-های-دیواری

 

۳. کتابخانه در کنار یا بالای تلویزیون

همچنین می‌ توان از فضای اطراف تلویزیون نیز برای نصب کتابخانه‌ های بزرگ و کوچک و قرار دادن کتاب‌ها و سایر اشیای دکوراتیو استفاده کرد. چرا که ما معمولاً به موازات میز تلویزیون مبل، میز یا صندلی قرار نمی‌ دهیم و این بخش از منزل تقریباً بدون استفاده باقی می‌ ماند. در نتیجه نصب کتابخانه در این قسمت نه‌ تنها فضای مفید بیشتری اشغال نمیکند بلکه دیوار پشت میز تلویزیون را نیز از یکنواختی خارج میکند.

کتابخانه-درکنار-یا-بالای-تلویزیون

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *