کمد اتاق کودک

کمد اتاق کودک

کمد اتاق کودک


 کمد مدرن در اتاق کودک

همانطور که می‌دانید، اطمینان از داشتن فضای ذخیره سازی کافی در اتاق کودک بسیار مهم است. کمد اتاق کودک یک فضای ذخیره سازی عالی است! اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی جادار هستند. در حال حاضر کمدهای کودکان با طراحی منحصر به فرد برای نگهداری وسایل کودک وجود دارد که به والدین اطمینان می دهد که فقط جایی برای نگهداری همه چیز ندارند، بلکه می توان آنها را به راحتی مرتب و سازماندهی کرد. به همین دلیل، برای نگهداری لباس‌های اضافی، اسباب بازی‌ها و سایر وسایل کودک، مانند وسایل حمل و نقل کودک، به فضای کمد در اتاق کودک نیز نیاز خواهید داشت.

در هر صورت، هرچه وسایل بیشتری را جمع کنید، به فضای بیشتری برای سازماندهی آنها، علاوه بر یک کمد لباس احتیاج خواهید داشت. به همین دلیل توصیه می شود که کمدهای مجهز و مدرن را انتخاب نمایید تا به شما کمک کند تا استفاده از فضای موجود را به حداکثر برسانید. یک کمد لباس بزرگ و مدرن  با طبقه‌بندی و تعبیه کشو در داخل آن این انعطاف پذیری را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از فضای ذخیره سازی زیاد، بدون ایجاد فضای آشفته و شلوغ در اتاق استفاده کنید، این کمدها یک گزینه‌ی ایده آل برای دکوراسیون اتاق کودک است. کمد لباس کودکان معمولاً به اتاق خواب اضافه می شود و متناسب با تخت، کشوها و میز مطالعه انتخاب می شود.

کمد اتاق کودک

مهم‌ترین ویژگی‌های کمد اتاق کودک

با توجه به این که کودک در سنین بالاتر نیز از کمد خود استفاده می‌کند، پس می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین خریدهای اتاق او است. یک کمد مناسب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • جنس کمد باید دارای استحکام باشد تا در دراز مدت دچار فرسودگی نشود و بتوان از آن استفاده کرد.
  • کمد باید دارای فضای مناسب برای جای‌گیری تمام وسایل از جمله کتاب و لباس و … کودک باشد. ممکن است با خرید کمدهای کوچک قیمت کم‌تری را پرداخت کنید، اما در زمان بزرگسالی کودک ممکن است پاسخگوی نیاز او نباشد و مجبور به خرید مجدد شوید. لذا با توجه به فضای اتاق و مدت زمان استفاده از کمد، ابعاد کمد را انتخاب کنید.
  • به آسانی تمیز شود: با توجه به این که کودکان نسبت به آلودگی‌ها بسیار حساس هستند، باید کمد قابلیت این را داشته باشد که به راحتی تمیز شود.

ویژگی های کمد اتاق کودک

از فضاهای بیهوده استفاده کنید

فضای کنار پنجره، بین دو پنجره، فضای زیرپله و … همه و همه برای جای دادن کمد مناسب‌ است؛ پس از این فضاهای به نظر پرت و بالااستفاده فاصله نگیرید.

کمد اتاق کودک

یک نمونه عالی از این مدل کمد دیواری اتاق کودک را می‌توانید در تصویر بالا ببینید. اگر حس می‌کنید اجرای چنین طرح‌هایی برای خودتان بیش از حد چالش‌برانگیز است، از یک نجار حرفه ای کمک بگیرید.

با رنگ‌آمیزی هوشمندانه کمد فضا را بزرگ‌تر نشان دهید

کمد دیواری به خودی خود در صرفه‌جویی و استفاده بهینه از فضا کمک می کند؛ اما می توان پا را از این هم فراتر گذاشت.

یک ترفند عالی برای کمد دیواری اتاق خواب کوچک دخترانه و پسرانه این است که کمد را به رنگ دیوارها نقاشی کنید. البته که می‌توانید طرح‌های مینیمال و خلاقانه دیگری را هم امتحان کنید، اما بهتر است رنگ پس‌زمینه را مانند دیوارها باقی بگذارید.

به ساخت کمد اتاق کودک چندمنظوره هم فکر کنید

کمد اتاق کودک شما می‌تواند چیزی بیشتر از یک کمد باشد! مثلا می‌توانید تخت خواب، کتابخانه یا میز مطالعه را با آن ترکیب کنید. این ایده هم برای اتاق‌های کوچک فوق‌العاده است؛ و هدررفت فضا را به حداقل می‌رساند.

بهترین متریال برای ساخت کمد اتاق کودک

احتمالا یا دارید به MDF برای اینکار فکر می‌کنید، یا تخته سه لا. هردوی آنها گزینه‌های مناسب و بادوامی هستند. یک گزینه قابل توجه دیگر هم وجود دارد: ملامینه. این متریال سبک اما بسیار مقاوم است؛ همچنین، نسبت به رطوبت و کپک سرسخت است و تنوع زیادی هم دارد.

البته از ممبران و های‌گلاس و … هم می‌توانید برای اینکار استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که متریال مدنظرتان در کنار مقاومت خوب، با محیط زیست هم سازگار است و برای کودک حساسیت زا نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *