مدل کتابخانه زیر راه پله

کتابخانه زیر راه پله

کتابخانه زیر راه پله


مدل کتابخانه زیر راه پله

کتابخانه زیر راه پله یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد عاشق مطالعه هستند که فضای کمی برای چیدمان کتاب دارند. این افراد می توانند از فضای خالی زیر پله یا راه پله دوبلکس برای چیدمان کتاب و دیزاین آن استفاده نمایند. علاوه بر ایجاد نظم در محیط، طراحی کتابخانه زیر پله تاثیر زیادی بر دکوراسیون داخلی داشته و جلوه خوبی را در محیط کار یا منزل ایجاد می نماید. به طوریکه قرار دادن قفسه های کتاب زیر راه پله به شدت مورد توجه دیزاین محیط های کاری و منازل بزرگ و کوچک قرار گرفته است. در ادامه بیشتر در مورد مدل کتابخانه زیر راه پله ارائه خواهیم داد. ببینید و متناسب با شرایط محیط انها را به صورت خلاقانه اجرا نمایید.

اصول طراحی کتابخانه زیر راه پله

در بسیاری از منازل و محیط های کاری فضای زیر پله ها خالی و بدون استفاده باقی می مانند. کافیست کمی با شیوه های دکور زیر راه پله آشنا باشید تا بتوانید آن را به کتابخانه ای جذاب برای خودتان تبدیل نمایید. در اجرای کتابخانه و نصب قفسه کتاب زیر پله ها لازم است چند اصل مهم را مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

کتابخانه زیر راه پله

 

به هیچ عنوان پله هایی که دارای نم و رطوبت هستند را به عنوان کتابخانه انتخاب نکنید. فضای کتابخانه باید کاملا خشک باشد تا به کتاب ها آسیب نزند.
با توجه به اینکه فضای زیر راه پله کاملا قابل رویت می باشد، نظم را باید در بالاترین سطح اولویت در نظر گرفت.
نوع قفسه های اجرا شده برای کتابخانه بهتر است متناسب با سبک چیدمان محیط اطراف باشد.
رنگ کتابخانه بهتر است با کفپوش و دیوارپوش راه پله متناسب باشد.
قبل از سفارش یا ساخت کتابخانه، حتما فضای زیر راه پله را دقیق اندازه گیری نمایید. چون زیر راه پله ها اغلب ساختاری نامنظم دارد و بر همین اساس شکل قفسه ها و تعداد آنها باید تعیین شود.
سعی کنید در کنار کتاب ها از اکسسوی و وسایل تزئینی نیز استفاده نماییدتا فضا جذاب تر شود.
خلاقیت را در طراحی کتابخانه زیر پله ای را از یاد نبرید. مخصوصا در محیط های کوچک با تعداد پله کم می توان به صورت خلاقانه قفسه های کتاب را در کنار هم قرار داد.

جدیدترین کتابخانه زیر پله ای کوچک و ساده

با توجه به اینکه اغلب آپارتمان ها و محیط های کاری کوچک هستند، به همین دلیل بهتر است مدل های ساده کتابخانه زیر راه پله را انتخاب نمایید. این کتابخانه ها از چند طبقه ساده تشکیل شده و جنس اغلب آنها چوبی می باشد. البته می توانید قفسه های فلزی را نیز برای این منظور انتخاب نماییدکه جلوه ظاهری آنها کمتر از چوب است.

مدل کتابخانه زیر راه پله بزرگ

در منازل بزرگ و دوبلکس فضای زیر راه پله ها از بهترین گزینه ها برای اجرای کتابخانه می باشد. علاوه بر فضای زیر راه پله، دیوارهای کناری را نیز می توانید برای چیدمان کتاب در نظر بگیرید. در چیدمان کتاب در این کتابخانه ها به ارتفاع دقت نمایید، چون ردیف های بالایی ممکن است به سختی در دسترس قرار بگیرند.

کتابخانه زیر راه پله

 

مدل کتابخانه زیر راه پله خلاقانه

در دکوراسیون خلاقیت اهمیت بسیار زیادی دارد و با ایده پردازی می توانید محیط های کوچک را به زیباترین شکل ممکن تزئین نمایید. طراحی کتابخانه زیر راه پله فانتزی و خلاقانه از انتخاب های بسیار پرطرفدار برای نسل های جوان می باشد. از این کتابخانه ها می توانید برای محیط های کاری نیز استفاده نمایید.

از همه‌ی زوایا برای نصب کتابخانه استفاده کنید

اگر بخشی از کارتان را روی میز انجام می‌دهید، توصیه می‌شود به خاطر دسترسی آسان و استفاده‌ی بهینه از فضا، قفسه‌هایی را به عنوان کتابخانه بالای میزتان نصب نمایید. دقت کنید هیچ زاویه‌ای از خانه دور از چشم و بلا استفاده نماند، شما با کمی دقت و خلاقیت می‌توانید به جای آیینه و جاکفشی، یک کتابخانه‌ی شیک و جذاب در گوشه‌های خانه ایجاد کنید.

هماهنگی رنگ‌ها: بهتر است رنگ کتابخانه با رنگ‌فضای منزل و سایر اشیای تزئینی هماهنگی داشته باشد، این هارمونی رنگ‌ها نظم خاص و چشم نوازی به دکوراسیون خانه می‌دهد.

جنس قفسه: کتابخانه قرار است مدت زیادی در کنار و همراه شما باشد، تحمل وزن‌ کُتب که مرتب هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود، کم‌ترین انتظار شما از کتابخانه و قفسه‌های آن است. بنابراین استحکام آنها مهم است، دوستانی که مستاجرند و هر از چندگاهی نقل مکان می‌کنند، از قفسه‌های سیار به عنوان کتابخانه بهره بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *