تمیز کردن کتابخانه

تمیز کردن کتابخانه

تمیز کردن کتابخانه


ترفندهای تمیز کردن کتابخانه و کمد

کمد دیواری ها و کتابخانه ها محل هایی برای جمع شدن گرد و غبارها در طول سال هستند. معمولا خاک هایی که وارد خانه می شوند از ترس تمیز شدن و پاک شدن به کمد می روند و تا آخر سال در آنجا می مانند. موقع تمیزکاری اولین مکان هایی که بهتر است برای تمیز کردن به سراغشان بروید داخل کمد ها می باشد.در ادامه مقاله مراحل تمیز کردن کتابخانه را خواهیم گفت.

تقریبا در هر فضایی که قفسه کتاب و کتاب داریم، آن دیوار یک نقطه کانونی صمیمی و دعوت کننده برای فضای ما است. از سوی دیگر همه ما دوست داریم که هم کتابخانه هایی در ظاهر منظم و مرتبی داشته باشیم و هم به راحتی و سریع کتاب های مورد نظرمان را بتوانیم پیدا کنیم.

تمیز کردن کمدها کار خاصی ندارد و تنها کافی است با یک دستمال نمدار کمی آن ها را تمیز نماید. اگر پشت کمد شما به دیوار می خورد می توانید دیوار این محل را نیز تمیز کنید و سپس بار دیگر وسایلی که می خواهید را در داخل کمد قرار بدهید.

تمیز کردن کتابخانه

تمیز کردن کتابخانه

5 نکته برای چیدمان قفسه کتاب

  • محل قرارگیری کتاب‌ها را به هم بزنید. ترکیبی از چیدمان قفسه کتاب افقی و عمودی را امتحان کنید. این دو کار را در یک قفسه انجام دهید و سپس سعی کنید کل قفسه‌های کتاب را مرتب کنید (به صورت ترکیبی) تا یک چیدمان قفسه تماما افقی، و دیگری عمودی باشد.
  • سعی کنید کتاب‌ها را بر اساس رنگ مرتب کنید. این کار اغلب بحث برانگیز است، اما اگر مجموعه‌ای بالغ بر 2500 کتاب داشته باشید دیگر پیدا کردن کتاب مورد نظرتان کار دشواری نخواهد بود. یک کتابدار به شما اجازه این کار را می‌دهد.
  • از اشیاء تزئینی استفاده کنید. به تندیس‌ها و مجسمه‌ها فکر کنید. یک کاسه یا بشقاب زیبا و یا حتی تعدادی جعبه می‌تواند قفسه کتاب شما را زیباتر نشان دهد.
  • در چیدمان قفسه کتاب‌هایتان حتما یک چیز طبیعی در نظر بگیرید. قفسه مورد علاقه من شامل ترکیبی از مواد ارگانیک و طبیعی است. من روی قفسه‌ام کاسه‌ای دارم که با سنگ پر شده است! شما هم می‌توانید از مرجان، یک صدف زیبا و یا حتی از گیاهان استفاده کنید.
  • در چیدمان قفسه کتاب از آثار هنری استفاده کنید. حتما آثار هنری را به قفسه خود اضافه کنید. شما می‌توانید قطعات کوچک را روی قفسه‌ها قرار دهید یا قطعات بزرگتر را روی خود قفسه‌ها آویزان کنید، این کار را می‌توانید برای یک کتابخانه کتاب‌های انگلیسی انجام دهید.

مراحل تمیز کردن کتابخانه

1. همه چیز را خارج کنید.

در این مرحله نیاز هست تا هرچیزی را که در قفسه ها وجود دارد خارج کنید. بهتر است همه این وسایل را ابتدا با دستمال نمدار تمیز نمایید تا قبل از وارد شدن دوباره به کمدها گرد و غبارشان گرفته شود.

2. قفسه‌ها را تمیز کنید.

در صورت ممکن قفسه را از دیوار فاصله دهید و در ابتدا به کمک یک پارچه خشک، قفسه ها را از گردوخاک پاک کنید و سپس به کمک یک پارچه مرطوب آغشته به صابون، قفسه ها را از هرگونه لکه و چرک پاک کنید.

با خارج کردن وسایل از کمد کمی میان آن ها چرخ بزنید و وسایلی که می دانید در آینده به کارتان نمی آید را از آن ها جدا نماید. این وسایل را می توانید به خیریه ها بدهید تا آن ها میان مردم نیازمند تقسیم کنند. این کار هم فضای کمد شما را باز می کند و هم ثواب بسیاری دارد.

تمیز کردن کتابخانه

تمیز کردن کتابخانه

3. خراش‌ها را برطرف کنید.

قفسه‌ها خصوصا اگر چوبی هستند، با گذشت زمان و در اثر عوامل گوناگون دچار خراش هایی می شوند. برای تعمیر این خراش ها نیاز است تا در ابتدا با یک پارچه میکروفایبر مرطوب و سپس به کمک یک پاک کننده جادویی، به خوبی قفسه‌ را تمیز کرده و سپس به کمک کیت ترمیم‌کننده، خراش های بدنه را برطرف نمایید. اگر کیت ترمیم کننده در دسترس ندارید، می توانید به کمک یک ماژیک به رنگ بدنه قفسه، شدت خراش ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

4. زیر کتابخانه را فراموش نکنید.

هنگام تمیز کردن کتابخانه، زیر کتابخانه ها را فراموش نکنید، فضایی که مکان بسیار مناسبی برای تجمع گردوخاک و حتی تار عنکبوت است. خصوصا اگر بالشتکی برای جلوگیری از آسیب رساندن به سطح کف پوش قرار داده اید، قطعا دور بالشتک ها گردوخاک بسیاری جمع خواهد شد.

5. از جاروبرقی استفاده کنید.

داخل قفسه ها، زیر آن ها، قرنیز و کنج دیوار پشت کتابخانه را کاملا جارو بکشید تا هیچ گردوخاکی روی سطوح باقی نمانده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *