راهنمای خرید کتابخانه خانگی

راهنمای خرید کتابخانه خانگی

راهنمای خرید کتابخانه خانگی


راهنمای خرید بهترین مدل کتابخانه خانگی

تنوع زیاد در کتابخانه های طراحی شده داخلی و خارجی و زیبایی های منحصر به فرد که در هر یک قابل مشاهده است، انتخاب مدل مناسب کتابخانه های خانگی را کمی دشوار می کند. برای اینکه بتوانید بهترین نمونه را از میان انواع مدل قفسه کتاب انتخاب نمایید در ادامه مقاله سعی میکنیم راهنمای خرید کتابخانه خانگی را برسی کنیم و همچنین لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

تناسب مدل کتابخانه با سبک دکوراسیون

سبک به کار رفته برای دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین مواردی می باشد که در انتخاب مدل قفسه های کتاب باید مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، خانه هایی که دارای کمد و میز و سرویس مبلمان چوبی با رنگ های قهوه ای تیره می باشند و لوسترهای بزرگ و مجلل در آنها خودنمایی می کنند، با انتخاب کتابخانه کلاسیک می توانند جلوه بهتری به خود بگیرد.

در مقابل، کتابخانه خانگی مدرن گزینه ای مناسب برای محیط هایی است که ظاهر ساده و خلوتی داشته و رنگ های روشن و استفاده از المان های چند ظلعی که نمادی از مدرنیته به شمار می روند، از مهم ترین ویژگی های آنها محسوب می گردد. در نتیجه، رنگ دیوار و سایر وسایل موجود در منزل، نحوه چیدمان آنها و سایر تجهیزات موجود در اتاق را در نظر بگیرید و بر همین اساس شکل مورد نظر را برای قفسه کتابخانه انتخاب کنید.

راهنمای خرید کتابخانه خانگی

راهنمای خرید کتابخانه خانگی

انتخاب مدل کتابخانه ثابت یا قابل حمل؟

در حالت کلی، کتابخانه ها را می توان به دو گروه کلی ثابت و قابل حمل تقسیم بندی کرد. کتابخانه هایی ثابت به گزینه هایی می گویند که شبیه به کمد دیواری بوده و روی دیوار ثابت می شوند و غیر قابل حمل هستند. این مدل کتابخانه ها برای افرادی که مستاجر هستند، گزینه غیر قابل استفاده ای می باشد. در مقابل، قفسه های ایستاده با قابلیت جا به جایی یکی از بهترین انتخاب هایی است که نه تنها با تغییر منزل می توان از آنها استفاده کرد، بلکه با تغییر نحوه چیدمان منزل نیز می توان محل قرار گرفتن آنها را به دلخواه تغییر داد. کتابخانه های غیر قابل حمل و ثابت گزینه ای مناسب برای افرادیست که قصد دارند برای مدت طولانی در یک خانه ساکن باشند.

تناسب اندازه کتابخانه با اتاق

از دیگر موارد مهمی که باید در انتخاب کتابخانه ساده و شیک در نظر داشت، اندازه و ابعاد آن است. همیشه سعی کنید برای انتخاب هر یک از وسایل منزل به تناسب آنها با اندازه محیط توجه کنید. برای اتاق های کوچک با فضای کم، بهتر است کتابخانه های کم عرض و چند طبقه را خریداری کنید تا بیشترین استفاده از کف تا سقف را برده باشید.

تعداد قفسه های کتابخانه را جدی بگیرید

همیشه انتخاب مدل کتابخانه چند طبقه با ارتفاع زیاد نمی تواند گزینه مناسبی برای چیدمان کتاب ها به شمار آید. چون ممکن است قفسه هایی را انتخاب کنید که تعداد طبقات آنها محدود بوده. و در مقابل ارتفاع اختصاص یافته به هر طبقه بیش از اندازه مورد نیاز باشد. سعی کنید قفسه هایی را انتخاب نمایید که اندازه و تعداد قفسه ها استاندارد و متناسب با تعداد کتاب های شما باشد و برای آینده نیز به اندازه کافی فضای خالی داشته باشد. به عبارت دیگر، بهترین انتخاب این است که مدل کتابخانه جادار و شیک و زیبا باشد.

زیبایی در عین سادگی مدل کتابخانه خانگی

یکی از موارد راهنمای خرید کتابخانه خانگی میتواند به زیبایی و سادگی کتابخانه اشاره کرد. علاوه بر رعایت استانداردها باید به زیبایی انتخابتان نیز توجه نمایید. مدل کتابخانه ساده و فانتزی و خلاقانه یا قفسه هایی بسیار زیبا در سایزهای بزرگ و کوچک را در می توانید در سایت ادون چوب جستجو کنید و سفارش دهید.

راهنمای خرید کتابخانه خانگی

راهنمای خرید کتابخانه خانگی

بهترین قسمت منزل برای قرار دادن کتابخانه

در مطالب فوق راهنمای خرید کتابخانه خانگی را بازگو کردیم در ادامه مطلب قصد داریم در مورد انتخاب بهترین قسمت منزل برای قرار دادن کتابخانه را بررسی کنیم:

  • یکی از بهترین قسمت ها برای قرار دادن کتابخانه فضاهای پرت منزل است. زیرپله ها یکی از این قسمت های پرت می باشند که معمولا بلااستفاده می مانند. برای دکوراسیون زیرپله می توانید به فکر تبدیل آن به کتابخانه باشید.
  • اگر دوست دارید صاحب یک کتابخانه ی ساده و شیک باشید ولی منزلتان کوچک است. از کتابخانه های دیواری و شلف ها استفاده کنید و با نصب آنها بر روی دیوار صاحب یک کتابخانه ی دیواری شوید.
  • راهروها بهترین مکان برای طراحی یک کتابخانه خانگی می باشد. کتابخانه های ایستاده و یا دیواری را در راهروها قرار دهید تا علاوه بر استفاده ی مفید از این قسمت منزل صاحب کتابخانه ای زیبا شوید.
  • فرورفتگی هایی که در بعضی از قسمت های منزل به وجود می آورند، معمولا بدون استفاده مانده و چهره ی زشتی به محیط می دهند. برای تبدیل این قسمت ها به جایی مفید و زیبا می توان آنها را به کتابخانه تبدیل کرد.
  • در اتاق کودکان کتابخانه های ایستاده کاربردی هستند. این کتابخانه ها را به عنوان دیوار جدا کننده در اتاق کودکان به کار ببرید. مثلا می توانید بین تخت و میز تحریر قرار دهید تا با کتابخانه اتاق به دو بخش تقسیم شود. کتابخانه فانتزی مناسب ترین انتخاب برای اتاق کودکان هستند.

جنس کتابخانه

چوب: چوب یک متریال لوکس با قابلیت تحمل وزن بالا بوده به همین دلیل برای کتابخانه بسیار مناسب است. کتابخانه چوبی حس گرمی را به فضا منتقل کرده و به خاطر بافت زیبایی که دارد باعث زیباتر شدن محیط منزل می شود.
فلز: کتابخانه ی فلزی مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن داشته، ولی تنوع آن از نظر طرح و مدل بسیار کمتر از چوب می باشد.
ام دی اف: کتابخانه هایی از جنس ام دی اف، از نظر قیمت مناسب تر از چوب و فلز می باشند. و تحمل وزن بالایی دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *