کتابخانه چوبی مدرن

کتابخانه چوبی مدرن

کتابخانه چوبی مدرن




انواع کتابخانه چوبی مدرن

کتابخانه چوبی مدرن در سه نوع کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن طبقه بندی می‌ گردند، کتابخانه‌های کلاسیک با منبت کاری های زیبا معمولاً طراحی اصیل‌ تر و پیچیده تری دارند، در حالی که کتابخانه‌های مدرن دارای طراحی ساده‌ ای می باشند و از خطوط ساده و بدون انحنا و صاف در طراحی آنها استفاده می شود. کتابخانه های سبک نئوکلاسیک هم حالتی بین سبکی دارند به عبارت بهتر شباهت زیادی به سبک کلاسیک دارند اما خیلی ساده و مینیمال‌تر هستند.

همانطور که اشاره کردیم غالباً کتابخانه از چوب‌های راش و بلوط ساخته می‌ شوند چون این چوب‌ ها فرم پذیری و استقامت بسیار ایده آلی دارند. بناربراین می‌ توان منبت کاری‌ های ظریف و زیبایی را به راحتی روی این چوب‌ها پیاده سازی کرد. البته چوب گردو هم چوب انعطاف پذیر و مناسبی برای این منظور است اما با توجه به قیمت بسیار بالایی که دارد کمتر از این چوب برای ساخت کتابخانه استفاده می‌ کنند. اگر به بافت چوب گردو علاقه دارید و قصد ندارید هزینه‌ی زیادی برای ساخت کتابخانه انجام دهید بهترین راهکار برای شما بکارگیری روکش چوب گردو هست.

کاربرد کتابخانه چوبی مدرن

اصولا تمام اجناس دکوراتیو کلاسیک از جنس چوب یا به شکل ترکیبی از چوب با دیگر متریال تهیه می‌ شوند. این مسئله در مورد کتابخانه و کابینت کلاسیک نیز صدق می‌ کند. از ویژگی‌ های دیگر محصولات چوبی و کلاسیک می‌ توان به داشتن منبت‌ کاری‌ های ظریف و زیبا و همچنین تاج بلند و برجسته اشاره نمود. استفاده از این مدل کتابخانه‌ ها در خانه‌ هایی که به سبک کلاسیک طراحی شده اند مناسب می باشد. شما می‌توانید یک کتابخانه را در پذیرایی به عنوان ویترین و یا اتاق مطالعه و اتاق کار خود قرار دهید. اما توجه داشته باشید که اصول مربوط به چیدمان سبک کلاسیک باید به خوبی در فضای مورد نظر شما رعایت شده باشد.

کتابخانه چوبی

کتابخانه چوبی مدرن

نوع متریال مصرفی کتابخانه

همانطور که در بخش‌های قبل نیز اشاره داشتیم، بهترین چوب برای ساخت کتابخانه چوب راش، بلوط، گردو، افرا، ممرز و توسکا می باشد، این چوب‌ ها دارای کیفیت بالا، دوام مناسب و استحکام کافی هستند. از این چوب‌ ها برای ساخت محصولات دیگری نظیر کابینت آشپزخانه و درب چوبی لابی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای کتابخانه چوبی مدرن

برای این که یک کتابخانه زیبا و کاربردی داشته باشید، بهتر است به ابعاد کتابخانه، تعداد ردیف‌ ها و عمق ردیف‌ های کتابخانه توجه کنید تا بتوانید به راحتی کتاب‌ های خود را در هر سایز و ابعادی در آن قرار دهید. از جمله مزایای استفاده از کتابخانه این است که می‌ توان از آن حتی در فضای پذیرایی نیز استفاده نمود، در صورتی که مبلمان کلاسیک داشته باشید می‌توانید در قسمتی از فضای پذیرایی از یک ویترین و دکور کلاسیک استفاده کنید.

مهم‌ترین مزیت دکوراسیون سبک کلاسیک استفاده از چوب طبیعی و همچنین طراحی بر اساس نیاز کارفرما و فضای مورد نظر می باشد. همچنین با توجه به استفاده از چوب و ضرورت نیاز به رنگ آمیزی محصولات چوبی، این قابلیت وجود دارد که رنگ کتابخانه سفارشی سازی و بر اساس نمونه رنگ انتخابی شما اجرا شود.

راهنمای انتخاب و خرید کتابخانه چوبی مدرن

ویترین های چوبی از نظر شکل ظاهری به کتابخانه چوبی مدرن شباهت دارند. در صورتی که ویترین چوبی طرح کلاسیک را برای قرار دادن در فضای منزل خود در نظر دارید باید سعی کنید. که از مبلمان کلاسیک نیز در پذیرایی خانه استفاده کنید. ضمن این که تمام اصول مربوط به چیدمان کلاسیک باید در محیط رعایت شود. تا زیبایی های یک ویترین چوبی کلاسیک به خوبی دیده شود.

در صورتی که پذیرایی بزرگی در اختیار داشته باشید می توانید از ویترین های بزرگ یا کمد دار استفاده نمایید، اما اگر محیط کوچکی در اختیار دارید. بهتر است یک ویترین ساده خریداری کنید که منبت کاری‌ های کوچک و ظریف داشته باشد، در غیر اینصورت محیط پذیرایی شلوغ به نظر میرسد. کتابخانه را نیز می توانید در اتاق کار یا مطالعه خود قرار دهید و با ایجاد یک محیط کلاسیک و زیبا از دکوراسیون زیبا بهره مند شوید. می‌توانید از یک میز تحریر یا میز کار مدل کلاسیک نیز برای تکمیل دکوراسیون اتاق کار خود استفاده نمایید. تا دکوراسیون کامل‌ تری در اختیار داشته باشید.

کتابخانه چوبی

کتابخانه چوبی مدرن

قیمت کتابخانه چوبی مدرن

قیمت کتابخانه چوبی مدرن سبک کلاسیک تا حد زیادی به نوع طراحی و میزان چوب مصرفی آن وابسته است. نحوه محاسبه قیمت محصولات کلاسیک به سادگی محصولات مدرن نیست چرا که روند اجرایی متفاوتی دارند. برای مثال کتابخانه‌ هایی که با استفاده از چوب و mdf خام ساخته می‌ شوند. با استفاده از رنگ‌ های دو جزئی و سه جزئی پلی یورتان رنگ آمیزی می‌ گردند. در صورتیکه کتابخانه‌ های ام دی اف ساده نیازی به رنگ‌ کاری ندارند به همین خاطر قیمت کتابخانه چوبی نسبت به محصولات مشابه بیشتر است.

کتابخانه‌های چوبی بر اساس ابعاد، چوبی که برای ساخت آنها به کار رفته است. میزان منبت کاری‌ها، مدل و طرحی که دارند قیمت گذاری می شوند. هرچه کتابخانه چوبی مدرن بزرگتر باشد یا از چوب مرغوب‌ تری در ساخت آن استفاده شود. باید هزینه بیشتری بابت خرید آن پرداخت کنید، همچنین کتابخانه‌های کلاسیک که دارای منبت کاری های بیشتری هستند قیمت بیشتری هم خواهند داشت. البته اگر به مدل‌های ساده تر علاقه دارید پیشنهاد می‌ شود حتماً سبک نئوکلاسیک را هم مورد بررسی قرار دهید. ناگفته نماند کمد دیواری، کتابخانه و کابینت نئوکلاسیک جزو پرطرفدار‌ترین محصولات چوبی می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *