کتابخانه اداری

کتابخانه-اداری

کتابخانه-اداری


کتابخانه اداری

در سبک مدرن قاعده و اصول خاصی برای چینش کتاب‌ها و تزئین کتابخانه تعریف نشده است. در این سبک بی‌پیرایگی و سادگی حکم‎فرماست و دکوراسیون خانه بر محور آسایش و راحتی شما فراهم می گردد. در این تصویر اتاق نشیمن دارای زمینه (پوشش کف و دیوار) سفیدرنگ است و با انتخاب مبلمان سیاه رنگ، فضایی با تضاد رنگی خلق شده‌ است.
استفاده از رنگ سیاه در اجزای مبلمان، باعث عمق و وسعت دادن به این فضا شده است. استفاده از عناصر دکوراتیو به رنگ قرمز و بنفش نیز فضای رنگینی پدید آورده ‌است. با گذاشتن انواع وسایل تزیینی در کتابخانه‌های نشیمن، این فضا را به فضایی صمیمی و گرم تبدیل می‌کنید.

مزایای کتابخانه اداری چیست؟

در مکان‌های عادی، ممکن است کتابخانه‌ها استفاده نشوند. اما اگر در طراحی و دکوراسیون اداری یک سازمان یک کتابخانه اختصاصی تعبیه شده است، مقطعا نیاز به وجود آن به علت هایی چون زیبایی، ایجاد فضایی مناسب و … توجه شده است. شاید در ابتدا کتابخانه اداری ابزاری برای ساخت یک فضای مناسب جهت بهبود و نظم اسناد باشد. اما در اتاق مدیریت و به صورت کلی یک سازمان کتابخانه اداری می‌تواند منجر به بهبود فضای کلی سازه شود. برای مثال کتابخانه در محل پذیرش یا اتاق مدیریت می تواند حس مطالعه و کنجکاوی و بروز بودن را به مخاطب القا کند. از آنجایی که تاثیرگذاری بر مشتری می تواند منجر به عقد روابط تجاری شود. این تنها یکی از مزایای کتابخانه اداری است. از مهم‌ترین مزایای کتابخانه عبارت است از:

کتابخانه-اداری

اطلاعات مداوم و همیشگی

شما اطمینان دارید که تیم شما از همان اطلاعات منابع استفاده می نمایند و بنابراین اطلاعات متناقض برای کار بر روی یک پروژه مشارکتی نخواهد بود. این به ویژه در دوران وب سایت هایی که برای راهنمایی های مرجع مورد استفاده قرار می گیرند، می تواند به عنوان یک مرجع همیشگی باشد بدون آنکه خطراز دست دادن اطاعات تهدید کند.

صرفه‌جویی در هزینه

به جای خرید همان کتاب برای هر کارمند که ممکن است نیاز به مرجع آن داشته باشند، می توانید یک کتابخانه برای تمامی کارکنان خریداری نمایید. این یک راه عالی برای کتاب های فنی، پزشکی و یا حقوقی است که در وهله اول هزینه بسیار کم می شود. این بدان معنا است که برای تعدادی از کارمندان به جای خرید یک کتاب بر هر یک، یک کتاب برای همه تهیه می کنند و در کتابخانه قرار می دهید.

ایجاد ارزش و استاندارد

ایجاد یک کتابخانه شرکتی یا اداری، حتی اگر فقط یک قفسه کتاب در یک راهرو باشد، همچنین ساخت یک ارزش برای همه کارکنان و حفظ اولویت برای آن‌ها است. این به معنای احترام ویژه به کارکنان می باشد زیرا نمایانگر محیطی علمی و حرفه ای است.

ارزش یک کتابخانه اداری در ماهیت خود باید با توجه به نیازهای محل کار و شرکت یا اداره شما باشد. اولین قدم این است که تصمیم بگیرید که آیا شما تمایل به ایجاد یک کتابخانه اداری گسترده برای همه نوع کتاب‌ها و همچنین ذخیره اسناد خود دارید. اگر تمرکز شرکت شما به اشتراک گذاشتن مفاهیم است و اکثر کارکنان بر روی پروژه ها و وظایف مشابه کار می کنند، یک کتابخانه اداری ممکن است راهی عالی برای حفظ چنین شرایطی باشد. با این حال، برای همه اداره ها و شرکت های بزرگ و کوچک کتابخانه های اداری مفید می باشد.

عوامل موثر بر قیمت کتابخانه اداری

در مورد قیمت مبلمان اداری عوامل بسیاری دخیل است. از مهم ترین عوامل دخیل و تاثیرگذار بر قیمت مبلمان اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طرح و رنگ

طرح کتابخانه اداری می تواند مدرن، کلاسیک و … باشد. قطعا در این طرح ها نوع مواد اولیه و پرداخت آن متفاوت می باشد پس می توان گفت قیمت متفاوتی نیز خواهند داشت.

کتابخانه-اداری

جنس مواد اولیه

در بیشتر موارد چوب هست اما برای زیبایی از شیشه و سایر مواد مثل هایگلس، ام دی اف و … استفاده می گردد.

برند و تولیدکننده

هر تولیدکننده مبلمان اداری و کتابخانه اداری یک برند و ارزش برندی دارد. بنابراین میزانی از هزینه ی انجام شده برای کتابخانه اداری مربوط به ارزش برند و کیفیت و حسن انجام برند می باشد.

ضمانت نامه

اخذ ضمانت نامه از تولیدکننده می تواند به خریدار کتابخانه اطمینان کامل و کافی در مورد کیفیت آن را دهد.

نکات مهم پیش از خرید کتابخانه اداری

در راستای بررسی قیمت کتابخانه اداری باید بیان کرد که کتابخانه اداری، کاری بسیار عالی برای همه شرکت ها محسوب می شود. اما هر شرکت نیازهای مختلفی دارد. بنابراین قبل از خرید، آنچه را که به عنوان نیازمندی وجود کتابخانه می بایست درنظر گرفته شود، مهم‌ترین نکته است. وظیفه ایجاد یک کتابخانه ممکن است برای هر شرکتی متفاوت باشد. بنابراین بهتر است پیش از خرید چند نکته ی مهم زیر را در نظر گرفت. رعایت این نکات به خرید بهتر کتابخانه کمک می کند.

  • ایجاد یک مکان مرکزی برای کتاب ها و ایجاد سیستم برای سازماندهی آن ها، مانند زبان برنامه نویسی، یک سبک دستور زبان یا ژانر می تواند موثر باشد. گاهی اوقات یک سیستم کامپیوتری نمی تواند کاملا نیاز را برآورده سازد. در این صورت تا زمانی که به کتاب ها توجه نکنند و نوع روند در موضوعات را مشاهده نشود، امکان یافتن موثر نیست. این نیز زمانی است که باید تصمیم گرفته شود که آیا نیاز به یک سیستم چک کردن برای پیدا کردن کتاب‌ها هست یا خیر؟
  • پرسش از کارمندان کمک می‌کند تا بتوان روندی از نیازمندی های آن ها برای چیدمان کتاب ها یافت. این روش اجازه می دهد تا دسترسی آسان برای کتابخوان ها به کتاب وجود داشته باشد. مرتب قرار دادن کتاب ها به زیبایی کتابخانه می افزاید. البته ما توصیه می کنیم در هر طبقه با توجه به نیاز واحد اقدام به ایجاد کتابخانه نمایید. هر چند ایجاد یک کتابخانه مرکزی با چند صندلی و فضای مطالعه می تواند یک طراحی ایده‌آل باشد.
  • کتاب ها باید سازماندهی شوند. یک فضای اضافی کمی در هر قفسه می‎بایست برای کتاب های جدید وجود داشته باشد. همچنین یک ایده خوب برای داشتن یک فضا یا در یک قفسه با چاپ کردن راهنماهایی برای دسترسی راحت به هر کتاب است. سازماندهی کتاب‌ها می‌تواند در زمان صرفه جویی کند.

قیمت کتابخانه اداری چقدر است؟

قیمت کتابخانه اداری یکی از مهمترین اولویت ها در خرید کتابخانه اداری می باشد. استفاده از کتابخانه در هر شرکت یا فضای اداری اجتناب ناپذیر هست. کتابخانه ها می توانند کتاب های فنی، راهنماهای مرجع، نمونه های مواد یا حتی آرشیو راهنماهای کاربر را ذخیره نمایند. ما کتابخانه های اداری را برای جمع آوری کتاب ها یا ذخیره اسناد و مدارک اراپه می کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *