قفسه کتاب فلزی

قفسه کتاب فلزی

قفسه کتاب فلزی


قفسه کتاب فلزی

قفسه کتاب فلزی، به دلیل ساختار متفاوت و مقاومی که دارد امروز بیشتر مورد توجه خریداران قرار می گیرد. این سری از محصولات مرتبط با بایگانی و آرشیو کتاب، بسیار متفاوت از قفسه کتاب چوبی است که ما در ذهن داریم در مدل های فلزی دیگر نشانه سنتی از یک فضای ذخیره سازی نمی بینیم و بیشتر با یک ویترین زیبا مواجه هستیم. به دلیل فضاهای محدود و امروزی که در کنار آن توجه بیشتر به دکوراسیون داخلی محل کار و منزل، توجه به استفاده از المان های مدرن زیاد شده و در این میان تمامی محصولات دکوراسیون داخلی با تغییرات زیادی روبه رو شده اند.

طراحان داخلی همواره به ترکیب سازی با متریال‌ های مختلف علاقه دارند و فلز یکی از مواد اولیه ای است که همیشه قابل توجه بوده است. ترکیب فلز با چوب های طبیعی و حتی مصنوعی، نمایی زیبا و بسیار شکیل ایجاد می کند. استفاده از فلز به فضای داخلی حجم می بخشد و عمق بوجود می آورد.

تفاوت قفسه کتاب فلزی با سایر کتابخانه ها

قفسه کتاب فلزی را در مقایسه با انواع دیگر در چند جهت می‌توان متمایز دانست که در مطلب زیر به شرح آن خواهیم پرداخت:

مینیمال

قفسه کتاب فلزی مدرن، طرحی مینیمال دارد. این مفهوم به معنی پرهیز از طراحی پیچیده است که در آن پروسه ساخت و تولید بسیار زمانبر است و در زمان استفاده، محیط را بسیار شلوغ می کند. این نکته در فضای محدود چشم گیر‌تر است و تناسب ظاهری کمتری با محیط دارد. همچنین پروسه پیچیده و زمانبر، موجب افزایش قیمت تمام شده می گردد که یکی از نکات مهم در تصمیم گیری خریداران است.

توجه به سادگی ظاهری و کاربردی بودن حداکثری، از رویکردهای این نوع طراحی است که طرفداران زیادی دارد.

زیرا آنچه به نظر می رسد آن است که سادگی همواره مناسب برای هر فضایی خواهد بود. همچنین پروسه تولید آسان و سریع، به قیمت پایین محصول می انجامد که نظر خریداران را بیشتر به خود جلب می کند.

قفسه کتاب فلزی

قفسه کتاب فلزی

جابجایی

طراحی کاربردی قفسه کتاب فلزی، به ساده سازی در تمامی مراحل توجه دارد. یکی از مراحل تولید قسمت مونتاژ است که در مدل های قدیمی زمان نسبتا زیادی را به خود اختصاص می‌داد اما در مدل‌های مدرن این بخش تا حد بسیار زیادی ساده شده است. سادگی تا بدان جا پیش رفته است که محصولاتی با ریز قطعات کاملا مجزا برای مونتاژ ارسال می‌شود که تابع یک دستورالعمل اجرایی بسیار ساده است که خریدار نیز قادر به انجام آن خواهد بود. به این دسته از محصولات DIY نیز گفته می‌شود که مشتری خود جزیی از پروسه تولید کالا در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس چنین طراحی ساده، جابجایی کالا نیز بسیار راحت می شود. ما برای تمامی مراحل زندگی کاری و شخصی به دنبال کاهش هزینه هستیم که مهمترین جزء آن هزینه های زمانی را شامل می گردد. چنین طراحی های مدرنی امکان خرید از نقاط دور و متناسب با نیاز ما را در کمترین زمان میسر می سازد. و این تضمین را به وجود می آورد که در صورت جابجایی احتمالی در آینده نیز، کمترین هزینه متوجه ما باشد.

رویکردی مینیمال و ساده در همه ابعاد با کمترین هزینه که امتیازاتی بسیار مطلوب برای خرید محصولات دکوراسیون داخلی بشمار می رود. یکی از این محصولات همیشه مورد نیاز، قفسه کتاب فلزی است که با تهیه نمونه‌های مدرن و پورتابل آن می‌توان از مزایای آن بهره برد.

ویترین

قفسه کتاب فلزی، تنها یک فضای ذخیره سازی کتاب نیست بلکه یک ویترین زیبا برای نگهداری کتاب و استفاده از آن بعنوان ویترین برای قرار دادن المان های زیبا در محیط می باشد.

دیگر از آن درب های چوبی که نشان دهنده یک صندوقچه بزرگ بود خبری نیست. فضایی خالی و در دسترس که هم به تجمیع قسمت های کوچک و یکپارچه سازی کمک می کند و هم نمایی مدرن و زیبا به خانه و یا محل کار می بخشد.

یکی از مزایای فلز آن است که قابل ترکیب با هر فضایی و هر متریالی است. این نکته اجازه می دهد تا ترکیب های گوناگونی در کنار آن بوجود آورد. شیشه، چوب، سنگ و … از مواردی هستند که می توانند با ترکیب فلز یک قفسه کتاب و یا یک فضای مدرن را طراحی کرد.

قفسه کتاب فلزی

قفسه کتاب فلزی

مقاوم

قفسه کتاب فلزی، از مقاومت بسیار ایده‌آلی برخوردار است. و دلیل آن فلز است که یکی از مقاوم ترین متریال های طبیعی است.

مقاومت فلز در حجم کوچک، موجب می گردد تا در طراحی با کمترین میزان استفاده از آن، مقامت مطلوبی بوجود آورد که هم به پایداری بیشتر کمک می کند و هم موجب کاهش هزینه در مواد ساخت می گردد.

بطور کلی این نکته صادق است که هیچگاه با استفاده از انواع چوب طبیعی و مصنوعی، نمی توان مقاومتی در حد فلز ایجاد کرد.

اگر هم قابل انجام باشد با صرف مواد بسیار زیاد و طراحی نا‌ متناسب امکان پذیر خواهد بود. اما باید در استفاده از فلز در قفسه کتاب به رنگ توجه ویژه کرد. فلز به تنهایی ماده اولیه مقاوم و بسیار پایداری است ولی اگر با رنگ مناسب پوشش داده نشود در میان مدت به شدت دچار افت کیفیت می شود.

امروزه استفاده از رنگ های الکترواستاتیک نه تنها به زیبایی کتابخانه کمک می کند بلکه منجر به افزایش مقاومت فلز نیز می شود.

خلاصه مطلب

قفسه کتاب فلزی، هزینه کمتری نسبت به مدل های مشابه دارد و به این مزیت، جابجایی ساده، طراحی مدرن و مینیمال را نیز می‌توان افزود. فلز یک ماده اولیه طبیعی است که مقاوت بسیار مناسبی دارد و این نکته به طول عمر بیشتر قفسه کتاب می‌انجامد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *