قفسه کتاب فانتزی

قفسه-کتاب-فانتزی

قفسه-کتاب-فانتزی


چیدمان قفسه کتاب فانتزی

چیدمان قفسه کتاب فانتزی شاید یکی از مواردی باشد که بسیاری از ما در طراحی دکوراسیون به آن توجه چندانی نداریم، اما خوب است بدانیم که در دکوراسیون باید به کوچکترین نکات نیز توجه کرد. با توجه به این امر، در این مطلب سعی کرده‌ایم که به بررسی نکاتی مهم در مورد نحوه چیدمان قفسه‌ های کتاب در منازل پرداخته و نمونه‌هایی زیبا از آن‌ها را نیز معرفی کنیم.

5 نکته برای چیدمان قفسه کتاب

  1. از اشیاء تزئینی استفاده نمایید. به تندیس‌ها و مجسمه‌ها فکر کنید. یک کاسه یا بشقاب زیبا و یا حتی تعدادی جعبه می‌تواند قفسه کتاب فانتزی شما را زیباتر نشان دهد.
  2. سعی کنید کتاب‌ها را بر اساس رنگ مرتب کنید. این کار اغلب بحث برانگیز است، اما اگر مجموعه‌ای بالغ بر 2500 کتاب داشته باشید دیگر پیدا کردن کتاب مورد نظرتان کار دشواری نخواهد بود. یک کتابدار به شما اجازه این کار را می‌دهد.
  3. در چیدمان قفسه کتاب‌ هایتان حتما یک چیز طبیعی در نظر بگیرید. قفسه مورد علاقه من شامل ترکیبی از مواد ارگانیک و طبیعی است. من روی قفسه‌ام کاسه‌ ای دارم که با سنگ پر شده است! شما هم می‌توانید از مرجان، یک صدف زیبا و یا حتی از گیاهان استفاده کنید.
  4. محل قرارگیری کتاب‌ها را به هم بزنید. ترکیبی از چیدمان قفسه کتاب فانتزی افقی و عمودی استفاده کنید. این دو کار را در یک قفسه انجام دهید و سپس سعی کنید کل قفسه‌های کتاب را مرتب کنید (به صورت ترکیبی) تا یک چیدمان قفسه تماما افقی، و دیگری عمودی باشد.
  5. در چیدمان قفسه کتاب فانتزی از آثار هنری استفاده کنید. حتما آثار هنری را به قفسه خود اضافه کنید. شما می‌توانید قطعات کوچک را روی قفسه‌ها قرار دهید یا قطعات بزرگتر را روی خود قفسه‌ها آویزان کنید، این کار را می‌توانید برای یک کتابخانه کتاب‌های انگلیسی انجام دهید.
قفسه کتاب

قفسه کتاب فانتزی

ایده های خلاقانه برای چیدمان قفسه‌ های کتاب‌

۱: از لوازم دکوری استفاده کنید.

کتاب‌هایتان را با لوازم دکوری و تزئینی ترکیب کنید و تعادلی را در فضای کتابخانه‌ تان بسازید. البته این ایده کاملا به فضای کتابخانه‌ تان وابسته است. گلدان، مجسمه، تابلوهای هنری و قاب‌های عکس از جمله پیشنهادهای دکوری هستند تکرار رنگ‌های آبی روشن و سفید در کتابخانه این اتاق نشیمن، دکور یکپارچه و منسجمی را ایجاد کرده است.

۲: مدل قفسه کتاب به شکل متقارن را انتخاب نمایید.

شما می‌توانید با استفاده از مدل قفسه کتاب فانتزی به شکل متقارن در فضای اتاق‌تان، دکوراسیون جالبی را ایجاد نمایید.

۳: فضاهای خالی می‌توانند ظاهر جذاب‌ تری را به قفسه‌های کتاب دهند.

اگر با دکوراسیون مینیمالیسم آشنایی داشته باشید، می‌دانید که اصل این سبک بر سادگی و حذف غیر ضروریات از فضای موجود استوار است. شما می‌توانید قسمت‌هایی از قفسه‌های کتاب‌‌ را خالی نگه‌ دارید. این ایده برای دوست‌داران طراحی مینیمال و فضاهای کوچک فوق‌العاده است. چرا که هر چقدر فضای کوچک شما ساده‌ تر و مرتب‌ تر باشد، اتاق‌ تان بزرگ‌ تر بنظر خواهد رسید.

 ۴: کتابخانه‌تان را به صورت افقی بچینید.

روش معمول چیدمان کتاب‌ها همیشه به صورت عمودی است، اما شما می‌توانید با چیدمان افقی و انباشته کردن کتاب‌ها روی هم، ظاهر مدرنی را ایجاد کنید.

 ۵: از جلدهای رنگی استفاده کنید.

رنگ‎ها در دکوراسیون خانه غوغا می‌ کنند. شما می‌توانید کتاب‌ های خود را بر اساس رنگ مرتب کنید و بدین ترتیب فضایی خلق کنید که همه‌ ی نگاه‌ ها را به خود جلب کند. این چیدمان رنگی کتاب‌ ها شما شگفت‌زده خواهد کرد.

شما می‌توانید با کمک جلد های رنگی یک اثر هنری را در کتابخانه‌ تان به وجود آورید. از طیف‌ های کمرنگ شروع کنید و چیدمان کتاب‌ ها را به سمت رنگ‌ های قوی‌ تر ببرید. این ایده می‌ تواند به صورت عمودی یا افقی اعمال شود. مطمئن باشید که با کمک این ایده می‌توانید، دکوراسیون جذاب و متفاوتی را به اتاق‌تان اضافه نمایید.

قفسه کتاب

قفسه کتاب فانتزی

۶: کتاب‌ها را با جلدهای یکسانی بپوشانید.

اگر شما به دنبال طراحی ساده ولی شیک برای چیدمان کتابخانه‌تان هستید، می‌توانید کتاب‌هایتان را با جلدهای یکسانی بپوشانید. کتاب‌هایی با رنگ یکسان ولی در شکل و اندازه‌های مختلف، ظاهر ظریف و مدرنی را با خود به همراه خواهند آورد.

۷: از جعبه یا سبدهای تزئینی برای چیدمان قفسه‌ها استفاده کنید.

شما با روش‌های ساده‌ و کم‌هزینه‌تری نیز می‌توانید کتابخانه‌تان را بچینید و آن را در فضای اتاق برجسته نمایید. این ایده بسیار بدربخور و کاربردی است. اگر شما می‌خواهید از قفسه‌های کتاب برای ذخیره‌سازی پرونده یا روزنامه‌ها یا هر آیتم کوچک دیگری استفاده کنید که دوست ندارید در فضای کتابخانه‎تان زیاد به چشم آیند، می‌توانید آن‌ها را درون جعبه‌های شیک و جالب مخفی کنید.

 ۸: طراحی‌های خاصی را برای مدل قفسه کتاب انتخاب نمایید.

قفسه‌های کتاب با طراحی‌های متفاوت می‌توانند به نقطه کانونی اتاق شما تبدیل شوند. علاوه بر اینکه دکوراسیون جالب و چشم‌نوازی را ایجاد می‎کند، می‌تواند شما را به کتابخوانی تشویق نماید. از طرف دیگر قفسه‌های کتاب با شکل‌های منحصربفرد، باعث می‌شوند که هر سبک چیدمان کتاب و دکورتان، بسیار استادانه و حرفه‌ای بنظر برسد.

 ۹: دیوار پشتی کتابخانه را رنگ کنید.

رنگ کردن دیوار پشتی قفسه‌های کتابخانه بسیار ساده است. این ترفند طراحی در سالهای اخیر بسیار افزایش یافته است و شما می‌توانید با همین ایده‌ی ساده، کتابخانه‌تان را در فضای اتاق برجسته نمایید.

اگر کتابخانه‌ی شما هیچ دیوار پشتی ندارد، می‌توانید دیوارهای داخلی آن را رنگ کنید. رنگ دیوارهای داخلی، این قطعه مبلمان را به یک اثر هنری جذاب تبدیل کرده است.

۱۰: از کاغذدیواری استفاده کنید.

شما می‌توانید دیوار پشتی قفسه‌های کتاب را با کاغذدیواری‌هایی با رنگ‌ها و الگوهای برجسته بپوشانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *