قفسه کتابخانه ایستاده

قفسه کتابخانه ایستاده

قفسه کتابخانه ایستاده


راهنمای انتخاب قفسه کتابخانه ایستاده

قفسه کتابخانه ایستاده یکی از المان هایی هست که در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است. در گذشته و به طور معمول از قفسه کتابخانه همان طور که از نامش پیداست تنها برای نگهداری کتاب ها استفاده می کردند اما امروزه از انواع قفسه ها، کتابخانه ها و شلف ها به عنوان وسلیه برای نمایش انواع دکوری و تزئینی استفاده می گردد.

در این مطلب از ادون چوب قصد داریم با اشاره به موارد مهم در انتخاب قفسه کتاب به شما کمک کنیم تا دقیقا آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.

قفسه کتابخانه از چه نوع متریالی باشد؟

خوشبختانه در طراحی و تولید انواع قفسه و کتابخانه با محدودیت متریال روبه رو نمی باشیم. و قفسه کتابخانه ایستاده می تواند با توجه به سبک دکوراسیون شما از هر نوع متریالی مانند چوب طبیعی، ام دی اف، شیشه، فلزی و … ساخته شود.

قفسه کتابخانه

قفسه کتابخانه ایستاده

قفسه کتاب های سننتی اغلب از چوب های طبیعی می باشد. و ظاهری مجلل دارند. کتابخانه ها با این نوع متریال مخصوصا اگر از نوع زمینی و کمدی شوند بیشتر برای موارد زیر مناسب میباشد:

  1. دکوراسیون سبک وینتج
  2. سبک کلاسیک و سنتی
  3. اتاق مدیریت با سیک دکوراسیون کلاسیک و مجلل
  4. محیط هایی با فضای تقریبا بزرگ

از قسه کتاب های فلزی، شیشه و ام دی اف بیشتر در دکوراسیون های مدرن تر با فضاهای کوچکتر استفاده می گردد.

طرح های مبتنی بر فلز مانند انواع استند های فلزی یا فلز با ترکیب چوب بیشتر در دکوراسیون های سبک صنعتی استفاده می گردد.

از انواع ام دی اف مخصوصا با رنگ های سفید، مشکی یا رنگ های خاص تر در دکوراسیون های مدرن، و نوع شیشه ای که به دلیل حساسیت ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد در دکوراسیون های بسیار مدرن، لوکس و مینیمال استفاده می شود.

از چه نوع قفسه کتاب استفاده کنیم؟

ابعاد و نوع قفسه بندی یا کتابخانه ای که انتخاب می نمایید به دو مورد مهم بستگی دارد.

  • فضای اصلی برای قرارگیری کتابخانه
  • نوع و سبک دکوراسیون محیط

امروزه کتابخانه ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. شما هنگام انتخاب نوع قفسه کتابخانه بعد از اطمینان از کیفیت محصول باید دو مورد کلی را در نظر داشته باشید. اول اینکه چه مقدار فضایی را برای کتابخانه در نظر گرفته اید.

قدم دوم و مهم سبک کتابخانه می باشد. همانطور که گفتیم کتابخانه ها یکی از المان ها و اکسسوری های مهم در دکوراسیون هستند که همورا توجه ویژه ای به حضور آن ها در چیدمان می شود. بنابراین باید کاملا هماهنگ و سازگار با سبک اصلی انتخاب شوند. تفاوتی هم نمی کند که قصد خرید کتابخانه اداری دارید یا مسکونی و دکوری.

کتابخانه ها در انواع سبک های مدرن، کلاسیک، روستیک، بوهمین، صنعتی و … طراحی و تولید می شود.

قفسه کتابخانه

قفسه کتابخانه ایستاده

اندازه قفسه کتاب چقدر باشد؟

قفسه کتاب یکی از لوازم جانبی یا همان اکسسوری مبلمان مسکونی یا اداری محسوب می شود. و با اینکه نقش مهمی در دکوراسیون دارد اما نقش اصلی نیست. به همین خاطر نیازی نیست از بزرگترین و قابل توجه ترین کتابخانه ها و قفسه کتاب ها استفاده کنید.

در واقع اندازه کتابخانه به تعداد کتاب ها و اشیائی بستگی دارد که قرار است در آن قرار بگیرند. بنابراین هنگام خرید قفسه کتاب به حجم کتاب ها توجه نماید. خرید کتابخانه های بزرگی که فقط بخش کوچکی از آن به کتاب ها اختصاص دارند نه تنها زیبایی ندارد و شما را به برداشتن کتاب براب خواندن ترغیب نمی کنند بلکه فضای اضافی را نیز اشغال میکند. برای قرار دادن گلدان یا اکسسوری ها در قفسه های کتاب یک سوم از فضای قفسه کافی می باشد.

نکات بسیار مهم در انتخاب قفسه کتاب

در پایان موارد بسیار مهم هنگام انتخاب یا خرید انواع قفسه کتابخانه ایستاده به صورت چند نکته بررسی می کنیم:

برای محیط های اداری ترجیحا از کتابخانه های کمدی ام دی اف با رنگ های سنگین مانند گردویی، ماهگونی و … استفاده نمایید.

برای محیط منزل می توانید از نمونه ای محبوب مینیمال با ظاهر باز استفاده نمایید.

هنگام انتخاب رنگ و یا مدل برای کتابخانه به نوع محیط توجه کنید. برای اتاق نوجوان یا کودک از رنگ های روشن و ترغیب کننده و مدل های فانتزی استفاده نمایید. حتما بخشی از اتاق کودک یا نوجوان را به عنوان کتابخانه، حتی کوچک برای آن ها در نظر بگیرید.

ترجیحا از اجرای کتابخانه در اطراف فضای تلویزیون خودداری کرده و حتما فضای مخصوص و به دور از تلویزیون را برای کتابخانه در نظر بگیرید.

داخل قفسه کتابخانه را بیش از حد با اکسسوری ها و وسایل دکوری شلوغ نکنید تا توجهتان از اصل مطلب (کتاب ها) به موارد فرعی جلب نشود.

چه در صورت خرید نمونه های آماده و چه در خرید های سفارشی حتما از کیفیت متریال و تولید آن مطمئن شوید. کالایی با ضمانت و گارانتی تهیه کنید.

تمامی محصولات ادون چوب از جمله کتابخانه ها ، میزها و … با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *