کمد کتاب خانگی

کمد-کتاب-خانگی

کمد-کتاب-خانگی


کمد کتاب خانگی چیست؟

همه لذت مطالعه تنها به کتاب های آن خلاصه نمی شود! کتاب های خوانده شده با جلدهای رنگارنگ در کنار یکدیگر زینت بخش هر اتاقی هستند. اما برای این منظور استفاده از یک کمد کتاب خانگی مناسب و استاندارد نیز ضروی است! در واقع تمام کسانی که اهل کتاب و کتابخوانی هستند، برای حفظ سلامتی و نمایش زیبایی کتاب های خود به یک کمد کتابخانه زیبا و امن نیاز خواهند داشت.

وسایل اتاق خواب چه برای نوزاد و چه اتاق خواب مستر، ترکیبی است از وسایل شخصی و وسایل دکوراتیو و تزیینی. کمد کتاب خانگی هم در بیشتر خانه ها در اتاق خواب قرار داده می شود. همین موضوع طراحان را به این سمت برده که ترکیبی از کمد (برای پوشاندن وسایل شخصی) و کتابخانه (به عنوان قفسه و ویترین برای وسایل دکوراتیو) را بسازند.

ویژگی های یک کمد کتابخانه زیبا و کاربردی

هر دکوراسیونی برای خود ویژگی های منحصر به فردی دارد. پس هر کمدی نمی تواند متناسب کتاب های شما باشد. بنابراین طراحان دکوراسیون در طراحی این المان به نکات خاصی اشاره می نمایند. در ادامه به بررسی برخی از این نکات می پردازیم.

کمد کتاب

کمد کتاب خانگی

اهمیت دوام و استقامت کمد کتاب خانگی

یکی از مهمترین ویژگی های هر دکوراسیونی، دوام آن است. یک کمد کتاب خانگی باید سنگینی کتاب های شما را متحمل شود. در این مدل از کمدها، ورق های که مشخص کننده هر طبقه هستند، باید از ضخامت و قدرت کافی برخوردار باشند.

از طرفی معمولاً کتاب ها به صورت ایستاده در قفسه ها قرار میگیرند. زیرا پیدا کردن آنها راحت تر بوده و به آسانی بدون اینکه کتاب های دیگر را جابه جا کرده باشید، می توانید کتاب دلخواه خود را از میان سایر کتاب ها بردارید. با توجه به این موضوع، قفسه ها باید از ارتفاع مناسبی برخوردار باشند تا کتاب ها به راحتی در قفسه بایستند. در واقع ارتفاع هر طبقه از جاکتابی 32 تا 35 سانتی متر هست و عمق آن می تواند تا 60 سانتی متر هم باشد.

همچنین از آنجایی که خم شدن و برداشتن کتاب از طبقات نزدیک به زمین، باعث کمردرد می شود، بهتر است قسمت پایین کمد کتاب خانگی، کشوها و کابینت هایی قرار بگیرند تا قفسه های مخصوص کتاب نزدیک به زمین نباشند. درون این کشوها و کابینت ها نیز فضای کافی به افراد می دهد تا بسیاری از ملزومات فرهنگی را در آن قسمت قرار دهند.

انتخاب رنگ کمد کتاب

کمد و قفسه کتاب همواره باید از رنگ های اصیل استفاده گردد. در واقع رنگ های جدی، پخته و طبیعی به صورت ناخودآگاه این مساله را به انسان القا می کنند که در دل این کمد، تجربیات و درس های زندگی فراوانی نهفته است.

رنگ های قهوه ای و سفید، بهترین رنگ های یک قفسه یا کمد کتاب خانگی هستند. قهوه ای رنگی طبیعی است که در طبیعت به وفور یافت می شود. سفید نیز یک رنگ خنثی و زیبا است که به فضای مطالعه، حس و حالی دل انگیز می بخشد.

چوب بهترین متریال در ساخت کمد کتاب خانگی

کتاب، از کاغذ ساخته می شود و کاغذ نیز از چوب درختان حاصل می شود. بنابراین کتاب به صورت فیزیکی از دل طبیعت به خانه ها آمده و با دانشی که در خود جای داده به نوعی روح زندگی به شمار می رود. پس می توان نتیجه گرفت که بین کتاب و چوب یک رابطه نانوشته و نزدیک وجود دارد و استفاده از این متریال در کمد کتابخانه هماهنگی و هارمونی خاصی را با کتاب ایجاد نمود.

قابلیت سفارشی سازی شدن چوب نیز بر ارزش آن افزوده است. شما می توانید روی چوب تزیینات زیبایی را ایجاد کرده و با ایده های خلاقانه، دکوراسیون منحصر به فردی داشته باشید. بنابراین چوب یکی از بهترین متریال ها برای ساخت کمد کتابخانه به حساب می آید.

کمد کتاب

کمد کتاب خانگی

خرید کمد کتاب خانگی

وقتی زمان خرید کمد کتابخانه می شود، درست مانند خرید اتومبیل، ویژگی های استانداری برای انتخاب درست وجود دارد که می توان از آن ها برای تصمیم درست استفاده نمود.

همچنین مهم است شرکتی را انتخاب کنید. که به عنوان متخصص در صنعت خود شناخته می شود و به ارائه وعده ی قول های خود شهرت دارد.

شرکت هایی که تولید کننده کمد کتابخانه سفارشی هستند، معمولاً مشاوره طراحی رایگان را ارائه می دهند که در آن یک طراح کمد کتاب به اداره، شرکت یا خانه شما می آید. طراح، موجودی کتاب، اسناد و مدارک شما را با سایزهای موجود در نظر میگیرد. تا بتواند با در نظر گرفتن فضایی که در اختیار دارید. بهترین طراحی کمد کتابخانه را به شما ارائه بدهد.

اگر طراحی کمد شما بزرگ و پیچیده است، ممکن است طراح جلسه دیگری را با شما ترتیب دهد تا طرح نهایی را به شما نشان دهد.

بسته به پیچیدگی طراحی، از زمانی که کمد را سفارش میدهید، به طور کلی چندین هفته طول می کشد تا شرکت بخش ها را تنظیم نماید و نصب را انجام دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *